آخرین اخبار
کد مطلب: 125527
توضيح رييس بيمارستان لردگان در خصوص فوت يک بيمار
تاریخ انتشار : 1396/12/07 08:02:20
نمایش : 2233
درحالي که يک جوان 28 ساله اهل آلوني از توابع شهرستان لردگان بر اثر تزريق آمپول جان خود را طي هفته گذشته از دست داد، رئيس بيمارستان شهداي لردگان توضيحاتي در اين خصوص ارائه داد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ عبدالرسول لايقي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: پوريا رستمي 28 ساله اهل آلوني حدود يک ماه پيش در شرايط مرگ مغزي در بيمارستان لردگان پذيرش شد.

وي گفت: با بررسي موضوع مشخص شد که اين بيمار که از درد گوش رنج مي برده است با تهيه آمپول «آرتان» که فقط در مراکز دولتي و آن هم در اتاق عمل براي انجام بيهوشي مورد استفاده مي شود، به درمانگاه آلوني مراجعه و اصرار بر تزريق آمپول از مسئول تزريقات مي نمايد.
لايقي تصريح کرد: درحالي که مسئول تزريقات از انجام تزريق اين آمپول امتناع مي کند، اما با اصرارهاي فرد بيمار در نهايت عمل تزريق انجام مي شود که بلافاصله فرد دچار ايست تنفسي مي شود و اکسيژن به مغز بيمار نمي رسد و در نهايت فرد به کما مي رود.
رئيس بيمارستان شهداي لردگان اظهار کرد: زماني که اين بيمار مرگ مغزي در بيمارستان پذيرش مي شود با همه امکانات و تجهيزات موجود تلاش هاي بسياري براي احياي فرد انجام گرفت، اما تلاش ها بي نتيجه ماند و در نهايت بيمار فوت کرد.
لايقي با بيان اينکه پرونده بيمار فوت شده در دست بررسي است، افزود: اينکه بيمار چگونه به اين آمپول کمياب دست پيدا کرده نيز از موضوعات مهم و در دست بررسي است.
وي خاطرنشان کرد: با انجام تحقيقات و بررسي هاي تکميلي مي توان ابعاد مختلف اين اتفاق ناگوار را به طور کامل ارائه داد.
در همين حال خانواده فرد متوفي مدعي شدند؛ درمانگاه آلوني نحوه تزريق آمپول را به درستي انجام نداده و همين امر منجر به فوت بيمار شده است.
خواهر فرد جان باخته که در زمان تزريق آمپول حضور داشته است، عنوان مي کند که اين آمپول از سوي دکتر درمانگاه آلوني به صورت شفاهي تاييد شده (آمپول بدون نسخه پزشک بوده است) و درحالي که مسئول تزريقات بايد با کپسول هوا اين آمپول را تزريق مي کرده، اما به سبب بي اطلاعي چنين اقدامي را انجام نداده و همين امر منجر به فوت بيمار شده است.
خانواه بيمار مدعي هستند؛ مسئول تزريقات درحالي که اطلاع و دانش کافي در خصوص تزريق آمپول را نداشته نبايد عمل تزريق را انجام مي داده است.
شايعاتي از قبيل تزريق اشتباهي آمپول و حساسيت نشان دادن بيمار به آمپول نيز در منطقه منتشر شده است.
همچنين در پيگيري هاي خبرنگار ايرنا مشخص شد که بخش تزريقات درمانگاه آلوني زيرنظر بخش خصوصي است.
طبق آيين نامه تاسيس واحد تزريقات و پانسمان؛ واحد تزريقات محلي است که امور تزريقات و پانسمان بيماران سرپائي بايد با نظارت مستقيم پزشک و براساس آئين نامه مربوطه در آن انجام پذيرد ضمن آنکه از تزريق آمپول بدون تجويز پزشک نيز بايد خودداري شود.
آلوني در بخش خانميرزا شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري واقع است.
7363/6021

انتهاي پيام /*
 
 
 
مصدق اقایی
| |
1396/12/07 12:48:31
0
0
جناب اقای دکترلایقی اولاسن اقای رستمی 32سال بودبعداسم آمپول اتراکوریوم بود.وچرایک پزشک نتواندعما احیاراانجام دهدکه یک فامیل بزرگ راداغدارکند.چرابااین صحبتهات میخواهیدخون یک جوان راپایمال کنید
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس